10 مزیت شگفت انگیز پیاده روی برای سلامتی

۱۰ مزیت شگفت انگیز پیاده روی برای سلامتی

پیاده روی سالمندان

به دنبال یک روش ساده ، طبیعی و بی خطر برای بالا بردن سطح ایمنی هستید؟ آیا می خواهید در برابر بیماری های قابل پیشگیری از قلب ، چاقی ، افسردگی، بی خوابی، درد مفاصل و ماهیچه ها و سایر موارد سلامتی به اندازه کافی آماده شوید ؟ اگر به همه سؤالات پاسخ مثبت دادید ، زمان آن فرا رسیده است که اسلحه مناسب را از زره بهداشت خود بیرون بیاورید ، یعنی: قدم زدن.

پیاده روی یک ورزش ایمن و آسان است و علاوه بر اینکه به شما کمک می کند از سلامت جسمی خوبی برخوردار شوید، از سلامت روانی شما نیز مراقبت کافی می کند. و اگر هنوز مغز خود را تکان می دهید و فکر می کنید راه رفتن چگونه می تواند برای سلامت و سلامتی کلی شما مفید باشد، فقط به پایین بروید تا همه چیز را در مورد راه رفتن و مزایای شگفت انگیز آن بدانید.


۱۰ مزیت برجسته پیاده روی:

۱٫ استخوان های شما را تقویت می کند:

پیاده روی به طور منظم، برای استخوان های شما بسیار مفید است، زیرا نه تنها استخوان های شما را تقویت می کند بلکه خطر پوکی استخوان را نیز به حداقل می رساند. مطالعات پزشکی مختلف نشان می دهد که پیاده روی فقط ۴ ساعت در هر هفته، خطر ابتلا به شکستگی لگن را ۴۰٪ کاهش می دهد. بنابراین ، حتماً قدم زدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هر روز صبح یک پیاده روی سریع در یک پارک بروید.

۲٫ تأخیر در پیری و افزایش طول عمر:

با قدمهای روزانه جوان بمانید و زنده بمانید! یک مطالعه که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می دهد افرادی که حداقل نیم ساعت در روز قدم می زنند و فعالیت های بدنی انجام می دهند ، بیشتر از افرادی که سبک زندگی بی تحرک دارند زندگی می کنند. علاوه بر این ، پیاده روی روزانه همچنین به تأخیر در علائم پیری کمک می کند ، نه تنها لوازم آرایشی مانند خطوط ریز ، چین و چروک بلکه احساس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کند ، که از عوامل مهم افزایش طول عمر است.

۳٫ گردش خون را بهبود می بخشد:

مهمترین مزیت پیاده روی برای سلامتی این است که راه رفتن سریع گردش خون را بهبود می بخشد ، مغز شما را با اکسیژن مغذی غنی می کند و خون رسانی به قلب شما را تقویت می کند. گردش خون بهبود یافته به تنظیم فشار خون شما کمک می کند و خطر سکته و مشکلات قلبی را به حداقل می رساند. برای شروع می توانید یک پیاده روی ۲۰ دقیقه ای را شروع کرده و به تدریج آن را تا ۳۰ یا ۴۵ دقیقه افزایش دهید.


۴٫ حافظه را تقویت می کند:

با پیاده روی های منظم حافظه تیز داشته باشید. پیاده روی باعث افزایش کارآیی هیپوکامپ شما می شود که بخشی از مغز شما مسئول حافظه و یادگیری است و به شما در داشتن حافظه قوی کمک می کند. علاوه بر این ، تمرین پیاده روی روزانه به حفظ زوال عقل ، یک حالت عصبی که باعث از دست رفتن تدریجی حافظه می شود ، کمک می کند. هر روز با حافظه بهبود یافته و اعتماد به نفس پیشرفته رهبری کنید.

۵٫ ایمنی و وزن شما را کنترل می کند:

با طی کردن ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز ، ایمنی شدید در برابر بیماری ها و اختلالات مختلف ایجاد کنید. پیاده روی منظم به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان ، بیماری های قلبی ، اختلالات جسمی و روانی و دیابت نوع ۲ را به حداقل می رساند. پیاده روی همچنین به حفظ وزن سالم کمک می کند. با قدم های روزانه از وزن سالم اطمینان حاصل کنید.

۶٫ به کاهش هوس های غذایی کمک می کند:

این یک مشاهده رایج است که افراد تمایل دارند در دوره های استرس ، روی شکلات ها و سایر میان وعده های قندی به تپه بزنند. مطالعه محققان دانشگاه اکستر نشان داد که حتی یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای روزانه می تواند در کاهش چنین هوس های ناسالم بسیار کمک کند.

پیاده روی سالمندان

۷٫ بهبود بی خوابی:

اگر از بی خوابی رنج می برید ، قدم بزنید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی صبحانه را به روال روزانه خود بیفزایید و از هر لحاظ احتمالاً ممکن است در طی چند هفته خواب غیرمترقبه را تجربه کنید.

۸٫ ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد:

وقتی پیوسته قدم می زنید ، مقدار بیشتری اکسیژن از آنچه که معمولاً استنشاق می کردید ، تنفس می کنید. در حین راه رفتن ، اکسیژن را بخار می کنید و دی اکسید کربن را در حجم زیادی بازدم می کنید ، ظرفیت ریه های شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این باعث افزایش استقامت و کارآیی شما می شود و ذهن و بدن شما را تازه می کند. به سادگی روزانه ۱ ساعت پیاده روی قدم بزنید.

هم اکنون درخواست آنلاین پرستار دهید…

۹٫ هضم را آسان می کند:

بسیاری از افراد ، احساس تسکین در مشکلات گوارشی از جمله نفخ ، اسهال ، ناراحتی دستگاه گوارش را هنگام خروج روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی اعلام کرده اند. کندی بعد از پیاده روی شام یک عمل خوب برای شروع مشکلات گوارشی شماست.

۱۰٫ حال روحی تان خوب می‌شود:

تحقیقات علمی بیشماری ثابت کرده است که پیاده روی می تواند روحیه شما را بالا ببرد ، سطح استرس شما را کاهش دهد و از افسردگی جلوگیری کند. هر وقت احساس افسردگی می کردید ، کافی است در هوای تازه به بیرون پیاده روی کنید و تفاوت را احساس کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *