ورزش سالمندان و نکاتی درباره آن

ورزش سالمندان و نکاتی درباره آن

ورزش سالمندان

یکی از بهترین کارها برای حفظ سلامتی جسمی و روانی و شادابی در دوران سالمندی، ورزش سالمندان است. برای اطلاع از ورزش های مناسب در دوران سالمندی با موسسه خدمات پرستاری همزیستان پارس همراه باشید.

مزیت های ورزش:

  • حفظ سلامت جسمی
  • افزایش سطح سلامت روان و شادابی
  • بهبود دردهای جسمی مخصوصا دردهای اسکلتی و عضلانی
  • هماهنگی بین اعصاب و تقویت حافظه
  • و…

ورزش های مفید برای سالمندان :

  • پیاده روی: یکی از بهترین ورزش ها در دوران سالمندی پیاده روی است، این ورزش سنگین نیست و نیازی به مکان و امکانات خاصی ندارد و بسیاری از سالمندان می توانند این ورزش را انجام دهند.

روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی برای سلامت سالمندان بسیار مفید است.

  • شنا: احتمالا تاکنون درباره خواص آب درمانی مطالبی را شنیده یا خوانده اید. شنا و راه رفتن در آب باعث می شود بسیاری از دردهای جسمانی سالمندان بهبود یابد.
  • دوچرخه سواری
  • کوهنوردی
  • دویدن
  • تمرین های حفظ تعادل
  • انعطاف پذیری و ورزش های کششی
  • تمرین های قدرتی با وزنه

در مقالات بعدی درباره نحوه انجام این ورزش ها توضیح داده خواهد شد.

چند نکته درباره ورزش سالمندان

  • ورزش را به آرامی شروع کنید و چند روز اول به خودتان زیاد فشار نیاورید و اگر مدتی میان ورزش مرتب تان وقفه افتاد برای شروع دوباره همین کار را کنید.
  • اگر ورزش خاصی به سلامتی شما آسیب میزند در مورد آن حتما با پزشک مشورت کنید.
  • در کنار ورزش، تغذیه مناسب را فراموش نکنید.
  • قبل از ورزش بدن خود را با نرمش و ورزشهای کششی گرم کنید. این نرمش ها نباید منجر به کم آوردن نفس شوند.
  • سعی کنید ورزش را همراه با دوستان و اعضای خانواده انجام دهید زیرا هم باعث نشاط بیشتر می شود هم انگیزه ی بیشتری برایتان ایجاد می کند.
  • سعی کنید مصرف دخانیات و الکل را ترک کنید.
  • در روزهایی که هوا آلود است و وضعیت هشدار برای سالمندان و افراد حساس اعلام می شود، از ورزش در محیط های باز مانند پارک ها اجتناب کنید.

لینک های مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *